Praktiske oplysninger, tilmelding og vilkår mv.
Forsikring
Praktiske informationer og betingelser mv.
Hasslarp. Scan-Rope.
I en nedlagt og nyindrettet sukkerfabrik i Hasslarp, lige uden
for Helsingborg i Sverige ligger vores skandinaviske uddannelsescenter
for erhvervsklatring / rope access, Scan-Rope.
Her tilbyder vi ideelle træningsmuligheder for vore erhvervsklatreuddannelser
(rope access) med certificering/autorisation.
Med mere end 20 meter til taget og en særligt kompleks industriel
indretning med bl.a. broer, trapper, stiger og højthængende gangarealer
mv. er træningsmulighederne stærkt varierede og ideelle for træning
af rope access / industriel klatring under alle forhold.
Derudover kan vi i forbindelse med erhvervsklatreuddannelserne
bl.a. tilbyde overnatning enten på vores anden kursusejendom i
området, Kullanäs, der ligger kun ca. 20 minutters kørsel fra
Hasslarp.
I Hasslarp tilbyder vi rope access uddannelser og -autorisationer,
både indenfor
PRAT® (Professional Rope Access Technician)
og indenfor
SPRAT (Society of Professional Rope Access Technicians),
ScanRope är skandinaviens største professionelle uddannelsescenter for
faldsikring, højderedning og autoriseret rope access (erhvervsklatring).
Forsikring.
iden starten i 1990 har vi aldrig haft alvorlige uheld på vore
kurser eller -uddannelser.
Alligevel kan det altid gå galt.
Da ulykkesforsikringer normalt undtager klatring, har vi, som
en service på vore klatrekurser, fået en aftale, der sikrer, at
du er dækket af en ulykkesforsikring med en erstatning på op til
734.000,- i tilfælde af uheld, i det omfang, at du ikke er dækket
af en arbejdsskadeforsikring.
Klatre-Centeret har desuden udgivet en folder om forsikringsforhold
ved klatring, der i større detaljer gennemgår, hvad man bør overveje,
både inden man selv går i gang med at klatre og, inden man evt.
tager andre med ud. Brochuren kan rekvireres ved henvendelse.
PRAKTISKE OPLYSNINGER
Yderligere information
Tilmelding & bestilling
Foreløbig ordrebekræftelse
Fakturering
Betaling og frister
Endelig bekræftelse og praktiske oplysninger
Fakturering til det offentlige
Betingelser for deltagelse, betaling og afbestilling mv.
Tilskudsmuligheder.
YDERLIGERE INFORMATION
Vi tilstræber, at du kan finde al relevant information om vore
kurser, uddannelser og studier på vor hjemmeside.
Imidlertid er du selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte
os direkte for yderligere informationer mv.
Du kan f.eks. ringe på tlf: (+45) 56-95 12 21.
eller du kan
maile til os.
TILMELDING & BESTILLING
Du kan også finde en oversigt over kursustider og ledige pladser her og en oversigt over priser her.
Når du har besluttet dig for en dato, tilmelder du dig.
Tilmelding sker måske lettest telefonisk på: (+45) 56-95 12 21.
Tilmelding kan selvfølgelig også foregå via email.
I givet fald er det vigtigt at huske informationer om:...
- hvilken uddannelse, som du vil melde dig.
- dato for uddannelsen, der er tale om
- navn på deltager / deltagere (af hensyn til forsikringen)
- adresse på den, der bestiller samt står for bestilling af kursus,
uddannelse eller studie
- telefonummer / numre på den, der bestiller
- email på den, der bestiller
FORELØBIG BEKRÆFTELSE
Efter tilmelding vil du / I modtage en
- foreløbig ordrebekræftelse med faktura.
FAKTURERING
Fakturaen vil om muligt blive fremsendt elektronisk (på email),
evt. som pdf-fil med tilhørende betalingsinformation.
Dette vil i så fald normalt ske indenfor et døgn efter bestillingen.
Fakturaen skal normalt betales indenfor 7 dage.
BETALING OG FRISTER
Ved at betale ovennævnte faktura, bekræfter du din deltagelse
og accepterer vore "Betingelser for deltagelse, betaling og afbestilling mv."
Pga. det meget fordelagtige forhold mellem antallet af deltagere
og antal instruktører, kan vi desværre ikke holde pladser uden
betaling.
Tilmelding er derfor først bindende, og vi kan først love deltagelse,
når depostium eller betaling (afhængigt af informationen på fakturaen)
er modtaget rettidigt.
Vi understreger, at du ved eventuel overskridelse af betalingsfristen ikke længere kan påregne deltagelse på uddannelsen, da vi bl.a.
pga. det meget fordelagtige deltagertal pr. instruktør i så fald
er nødt til at disponere over pladsen til anden side.
Vi anbefaler derfor, at du overholder betalingsfristen.
Når vi har modtaget fuld betaling er kursuspladsen din.
ENDELIG BEKRÆFTELSE OG PRAKTISKE OPLYSNINGER
Efter, at vi har modtaget rettidig betaling, vil du / I modtage
et brev / en mail med endelig bekræftelse på kurset / uddannelsen / studiet samt praktiske oplysninger
mv. herom.
Du kan normalt forvente at modtage de praktiske oplysninger ca.
4 uger inden uddannelsen.
- Når du har modtaget den praktiske information , er du endeligt
tilmeldt, kursuspladsen er din, og vi returnerer derefter ikke
betaling ved. afmelding fra deltagers side.
FAKTURERING AF DET OFFENTLIGE
Vi kan selvfølgelig tilbyde fakturering, jvf. Bekendtgørelse om
elektronisk afregning med det offentlige.
Det offentliges notoriske langsommelighed, både mht. viderebefording
og betaling af disse såkaldt elektroniske fakturaer samt kravene
til denne faktureringsform iøvrigt gør imidlertid, at vi er tvungne
til at have særlige regler for denne faktureringsform i forhold
til vores sædvanlige betalingsformer, enten med betalingskort
eller elektronisk via email og pdf-baseret faktura.
Ved elektronisk fakturering af det offentlige gælder:
1. - 3 måneders frist for fakturering inden det bestilte kursus, uddannelse eller studie.
Pga. det lave antal deltagere pr. instruktør / underviser / vejleder
på vore kurser, uddannelser og studier kan vi normalt ikke fakturere
det offentlige vha. elektronisk fakturering mindre end 3 måneder
inden et givet kursus, en given uddannelse eller et givet studie,
da systemets langsommelighed selvfølgelig ikke tillader os at
lade kursuspladser stå reserverede uden sikkerhed for betaling
herfor.
2. - Et gebyr på kr. 480,- for elektronisk fakturering af det offentlige, jvf bekendtgørelse herom, pga. det ekstra arbejde, der er forbundet,
både med faktureringen og med den efterfølgende inddrivning, da
det offentlige groft set aldrig betaler til tiden.
Se nedenfor om gebyr for fakturering af det offentlige, jvf. ovennævnte bekendtgørelse.
3. - I givet fald skal vi i god tid forinden skriftligt (gerne
email) modtage nedenstående oplysninger om ydelsesmodtagerens
- EAN-nr.
- Adresse
- Telefonnummer.
- Kontaktperson
- Ordrenummer
Fakturering af offentlige virksomheder, jvf. ovennævnte Bekendtgørelse,
medfører tidskrævende ekstraarbejde, både til fakturering og til
senere inddrivning, da det offentlige groft set aldrig betaler
retttidigt.
Vi er tvungne til at tage gebyr for det ekstra arbejde i den forbindelse,
hvis det ønskes, at vi fakturerer jvf. denne bekendtgørelse.
Vi skal i den forbindelse understrege, at betaling af dette gebyr
selvfølgelig ikke fratager bestilleren fra dennes forpligtelser
til at betale yderligere gebyrer og omkostninger mv., forbundet
med inddrivning af for sent eller for helt ubetalte fakturaer.
Gebyret for elektronisk fakturering af det offentlige, jvf. bekendtgørelse
herom, er i øjeblikket kr. 280,- pr. faktura, men vi forbeholder
os ret til at justere honoraret i forhold til de faktiske omkostninger
og det faktiske tidsforbrug i den forbindelse.
Vi kan undtagelsesvist gå med til en kortere faktureringsfrist
end de angivne 3 måneder, men i givet fald, vil vi så først fakturere
normalt (med email og pdf-baseret faktura) og forvente denne faktura
betalt inden for den angivne frist.
Samtidigt vil vi så igangsætte en parallel proces med fakturering
via systemet for såkaldt elektronisk fakturering af det offentlige,
og når vi så en gang modtager betaling via dette system, vil vi
returnere betalingen for den oprindelige faktura til det registrerings-
og kontonummer, som kunden ønsker pengene tilbageført til.
.
Også ved fakturering af det offentlige gælder vore "Betingelser for deltagelse, betaling og afbestilling mv.
BETINGELSER FOR DELTAGELSE, BETALING OG AFBESTILLING MV.
Deltagelse på vore kurser, uddannelser og studier sker på eget ansvar.
Da der er tale om klatreuddannelser er det vigtigt, at du er i
god form samt forberedt og indstillet på en fysisk krævende uddannelse.
Hvis du har væsentlige skader eller sygdomme, f.eks. diabetes,
epilepsi eller hjerteproblemer, er det vigtigt, at du meddeler
dette til din instruktør inden start på dit kursus / din uddannelse.
I udgangspunktet afvikles alle åbne uddannelser.
For at sikre en høj faglig og sikkerhedsmæssig standard, har vi
et meget fordelagtigt antal deltagere per instruktør på vore kurser, uddannelser og studier.
Det betyder bl.a., at vi er nødt til at arbejde med forudbetaling
ved bestilling.
Efter, at du har betalt det fulde beløb, har du accepteret vore
vilkår, uddannelsespladsen er din, og du kan ikke påregne tilbagebetaling,
hvis du afmelder mindre end 3 måneder før uddannelsesstart.
Tilmelding.
Hvis du vil tilmeldes til en given uddannelse, kontakter du os
med oplysninger om:
- tidspunkt for uddannelse. Se vores datooversigt.
- hvilken uddannelse
- navn på deltager
- adresse på deltager
- telefonnummer på deltager
- email til deltager.
Du kan tilmelde dig på telefon: (+45) 56-95 12 21, men det er
bedst og sikrest at tilmelde på email.
Du kan derefter normalt forvente foreløbig bekræftelse på mail
indenfor 24 timer.
Betaling.
Ved bestilling betales fuld pris indenfor 7 dagar efter, att vi
har sendt foreløbig bekræftelse/faktura.
Ved kursus/uddannelse, der bestilles mere end 3 måneder inden
uddannelsen, kan man efter aftale evt. nøjes med at betale et
depositum ved bestillingen.
Uanset, betales restbeløbet senest 3 måneder før kurset/uddannelsen.
Afbestilling.
Booking er altid specifik til et givet, aftalt kursus, kursusforløb,
uddannelse, uddannelsesforløb eller studie i sin helhed og kan
ikke ændres uden forudgående, gensidig aftale herom.
Ved afbestilling fra den tilmeldtes side mistes det indbetalte
beløb, med mindre det lykkes at sælge, tilsvarende kursus, kursusforløb,
uddannelse eller uddannelsesforløb på samme tidspunkt.
Ved for sen betaling af depositum, beløb eller restbeløb beregnes
et gebyr på kr. 150,-, ligesom der tillægges rente, 2 % pr. påbegyndt
måned.
Tilskudsmuligheder.
Rehabilitering: Hvis du er på rehabilitering eller lignende, har du evt. mulighed
for at få betalt din uddannelse hos os.
Ledighed: Hvis du er ledig, har du mulighed for at få betalt din uddannelse
hos os som en del af din opkvalficering eller efteruddannelse.
CU: Hvis du er eller har været i forsvaret og opsparet CU (Civil
Uddannelse) har du mulighed for at få betalt din/efteruddannelse
hos os.
I arbejde/orlov: Hvis du er i ansættelse, har du mulighed for at søge orlov med
henblit på at tage på videreuddannelse. Dermed har du mulighed
for at oppebære løn, mens du deltager på en af vore uddannelser.
Hvis du er i ansættelse, har du også mulighed for at søge en kompetencefond
med henblik på at få betalt din uddannelse.
Der findes flere muligheder. Nedenfor kan bl.a. du læse mere om....:
- Selvvalgt uddannelse hos HK
- IKUF.Industriens Kompetencefond
- SVU. Statens VoksenUddannelsesstøtte
- Kompetencefonde generelt.
|